Sklepy internetowe funkcjonują najczęściej w ciężkim otoczeniu konkurencyjnym i muszą wyróżnić własne produkty/usługi na tle rywali. Niestety doskonała szata graficzna serwisu sprzedażowego, a nawet pozycjonowanie już nie wystarczy do wygenerowania wysokiego wskaźnika konwersji sprzedaży. Wielu klientów coraz częściej szuka informacji o marce, firmie przez media społecznościowe (social media), a konkretnie Fanpage, czy prostszą wizytówkę Google. Jak zatem prowadzenie Fanpage przekłada się realnie na sprzedaż w sklepie internetowym?
Przede wszystkim prowadzenie Fanpage tworzy nieco inne relacje z grupą docelową. Nie jesteś już tylko sprzedawcą, ale przede wszystkim pasjonatem, specjalistą polecającym wyłącznie sprawdzone rozwiązania i dzielisz się wiedzą, nowinkami branżowymi. Niektórzy klienci wolą również kontaktować się we wszystkich sprawach technicznych, bardziej szczegółowych właśnie przez FB, social media, a nie telefonicznie, czy przez klasyczną stronę internetową. Po prostu obecność w mediach społecznościowych przekłada się na większą efektywność kontaktu, a tym samym na sprzedaż, którą generujesz dodatkowo konkursami, czy innymi zachętami w postaci okresowych rabatów wyłącznie dla fanów. To bardzo ciekawe podejście, ponieważ niczego nie wymusza, ale raczej zachęca.
Poza tym social media to rzeczywiste narzędzie marketingowe umożliwiające ocenę skuteczności praktycznie każdej kampanii. Dzięki temu możesz prowadzenie Fanpage https://prowadzenie-fanpage.pl/ zamienić w dodatkowy biznes, albo ciekawą odnogę podstawowego sklepu internetowego przez odpowiednie wtyczki, dodatki.
More Stories
Jak przygotować obiekt do skanowania 3D?
Porównanie okładzin silikonowych i poliuretanowych w przemyśle: Zalety i zastosowania
Wybór odpowiedniego materiału do budowy zbiornika przemysłowego