1 grudnia 2024

Kampania RTB

Kampania RTB jest jednym z najczęstszych rodzajów reklamy, które są wykorzystywane w witrynach internetowych, prasie i różnych innych mediach. Umożliwia marketerom prowadzenie kampanii zarówno w mediach cyfrowych, jak i tradycyjnych.

Kampania RTB również ma swój udział w problemach, ponieważ oszuści kradną ogromne sumy od marek. W tym miejscu do gry wchodzi sztuczna inteligencja. Narzędzia sztucznej inteligencji pomagają reklamodawcom identyfikować nieuczciwy ruch i zapobiegać marnowaniu wydatków na marketing.

RTB – Real Time Bidding to rodzaj reklamy online, w której reklamodawcy licytują określone strony internetowe na zasadzie aukcji.

Przewiduje się, że RTB całkowicie zmieni branżę reklamy cyfrowej do 2020 roku. Kampania składa się z dwóch części: serwera reklamowego odpowiedzialnego zarówno za targetowanie, jak i licytowanie, oraz giełdy zarządzającej kupowaniem, sprzedażą i realizacją reklam.

Pierwszy typ reklam nazywa się „udziałem w przychodach”, gdzie reklamodawcy płacą więcej, aby uzyskać udział w przychodach z wyświetlenia reklamy od konkurencji. Reklamy tego typu są przeznaczone dla dużych firm, które chcą uniemożliwić konkurentom dotarcie do określonych użytkowników lub wyszukiwanych haseł. W ciągu ostatnich kilku lat RTB stał się jedną z najpopularniejszych metod wykorzystywanych do głębokiego targetowania w kampaniach, co zwiększyło jego wykorzystanie w wielu

RTB to cyfrowa platforma reklamowa, która istnieje od 2006 roku. Powstała z myślą o generowaniu przychodów dla wydawców. Reklamy kierowane są do użytkowników na podstawie ich zainteresowań i danych demograficznych.

RTB jest w stanie zapewnić CPM, które są wyższe niż inne internetowe platformy reklamowe. To sprawia, że kampanie RTB są bardzo atrakcyjne dla reklamodawców, ponieważ zapewniają również głębszy wgląd w to, jak ich marki i produkty radzą sobie wśród odbiorców.