1 grudnia 2024

SEO on-page: Jeden z kanałów digital marketingu 

Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w opracowywaniu strategii SEO, z pewnością musisz zapoznać się z podstawowymi etapami działania. Rozpocznij swoją przygodę z kanałem, przynależącym do obszaru, określanego jako digital marketing, od technicznej optymalizacji on-page. Wyszliśmy naprzeciw początkującym w biznesie online i przygotowaliśmy krótkie wprowadzenie dotyczące pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Sprawdź już teraz, jak możesz rozwinąć swoją działalność w sieci! 

SEO – digital marketing od podstaw 

Search Engine Optimization to działania polegające na poprawieniu widoczności oraz pozycji rankingowej witryny internetowej w organicznych – darmowych – wynikach wyszukiwania. Łączy w sobie elementy z pogranicza informatyki, psychologii, marketingu i promocji. 

 

SEO, jako jeden z kanałów digital marketing, można podzielić na dwa zasadnicze elementy: działania on-page, czyli w obrębie technicznej struktury strony oraz off-page, stawiające na działalność promocyjną online w ogóle. Jednak najpierw trzeba mieć się czym pochwalić. 

Narzędzia

Aby ułatwić sobie optymalizację strony, warto wykorzystać dostępne narzędzia. Z darmowych szczególnie polecamy Google Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, zaś z płatnych Senuto, Ahrefs, Semstorm i SurferSEO.

Algorytmy Google

Nasza check lista dotycząca SEO on-page skupiać się będzie przede wszystkim na Google. Jest to wiodąca wyszukiwarka w Polsce i na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań. Należy więc poznać działanie algorytmów oceniających jakość stron internetowych. Najważniejsze z nich na początek to:

 

  • PageRank – ocenia stronę pod kątem jakości oraz wartości, sprawdza charakter linków przychodzących,
  • Pingwin –  wykrywa nieetyczne techniki depozycjonowania i walczy ze spamem w sieci,
  • Koliber – dopasowywuje treści stron do zapytań użytkowników, zapewniając wysoki poziom UX,
  • Panda – ocenia oryginalność oraz autorstwo, przeciwdziała duplikowaniu treści,
  • Gołąb – zajmuje się wyszukiwaniami nakierowanymi na geolokalizację.

Check lista SEO

Teraz możesz zacząć układać plan swojej optymalizacji. Zacznij od audytu i analizy konkurencji. W przypadku technicznej struktury strony najważniejsze elementy to:

 

  1. analiza słów kluczowych,
  2. optymalizacja nagłówków,
  3. meta tagi,
  4. przyjazny adres URL,
  5. optymalizacja grafiki i wideo,
  6. optymalizacja treści,
  7. linkowanie wewnętrzne,
  8. interfejs strony pod kątem UX i UI,
  9. responsywność i mobilność,
  10. prędkość ładowania strony.

SEO to przyszłość digital marketingu 

Po sfinalizowaniu działań, dotyczących optymalizacji off-site, możesz śmiało przystąpić do kolejnej formy pozycjonowania, off-site. Pamiętaj, że digital marketing to przyszłość Twojego rozrastającego się przedsiębiorstwa, a witryna internetowa stanowi wirtualną wizytówkę prowadzonych w sieci poczynań. Na pewno zależy Ci na pozytywnym odbiorze oferty, a przede wszystkim na zakupie promowanych produktów.