Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w opracowywaniu strategii SEO, z pewnością musisz zapoznać się z podstawowymi etapami działania. Rozpocznij swoją przygodę z kanałem, przynależącym do obszaru, określanego jako digital marketing, od technicznej optymalizacji on-page. Wyszliśmy naprzeciw początkującym w biznesie online i przygotowaliśmy krótkie wprowadzenie dotyczące pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Sprawdź już teraz, jak możesz rozwinąć swoją działalność w sieci!
Spis treści
SEO – digital marketing od podstaw
Search Engine Optimization to działania polegające na poprawieniu widoczności oraz pozycji rankingowej witryny internetowej w organicznych – darmowych – wynikach wyszukiwania. Łączy w sobie elementy z pogranicza informatyki, psychologii, marketingu i promocji.
SEO, jako jeden z kanałów digital marketing, można podzielić na dwa zasadnicze elementy: działania on-page, czyli w obrębie technicznej struktury strony oraz off-page, stawiające na działalność promocyjną online w ogóle. Jednak najpierw trzeba mieć się czym pochwalić.
Narzędzia
Aby ułatwić sobie optymalizację strony, warto wykorzystać dostępne narzędzia. Z darmowych szczególnie polecamy Google Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, zaś z płatnych Senuto, Ahrefs, Semstorm i SurferSEO.
Algorytmy Google
Nasza check lista dotycząca SEO on-page skupiać się będzie przede wszystkim na Google. Jest to wiodąca wyszukiwarka w Polsce i na świecie, która generuje ponad 94% wyszukiwań. Należy więc poznać działanie algorytmów oceniających jakość stron internetowych. Najważniejsze z nich na początek to:
- PageRank – ocenia stronę pod kątem jakości oraz wartości, sprawdza charakter linków przychodzących,
- Pingwin – wykrywa nieetyczne techniki depozycjonowania i walczy ze spamem w sieci,
- Koliber – dopasowywuje treści stron do zapytań użytkowników, zapewniając wysoki poziom UX,
- Panda – ocenia oryginalność oraz autorstwo, przeciwdziała duplikowaniu treści,
- Gołąb – zajmuje się wyszukiwaniami nakierowanymi na geolokalizację.
Check lista SEO
Teraz możesz zacząć układać plan swojej optymalizacji. Zacznij od audytu i analizy konkurencji. W przypadku technicznej struktury strony najważniejsze elementy to:
- analiza słów kluczowych,
- optymalizacja nagłówków,
- meta tagi,
- przyjazny adres URL,
- optymalizacja grafiki i wideo,
- optymalizacja treści,
- linkowanie wewnętrzne,
- interfejs strony pod kątem UX i UI,
- responsywność i mobilność,
- prędkość ładowania strony.
SEO to przyszłość digital marketingu
Po sfinalizowaniu działań, dotyczących optymalizacji off-site, możesz śmiało przystąpić do kolejnej formy pozycjonowania, off-site. Pamiętaj, że digital marketing to przyszłość Twojego rozrastającego się przedsiębiorstwa, a witryna internetowa stanowi wirtualną wizytówkę prowadzonych w sieci poczynań. Na pewno zależy Ci na pozytywnym odbiorze oferty, a przede wszystkim na zakupie promowanych produktów.
More Stories
Jak przygotować obiekt do skanowania 3D?
Porównanie okładzin silikonowych i poliuretanowych w przemyśle: Zalety i zastosowania
Wybór odpowiedniego materiału do budowy zbiornika przemysłowego